Odzież robocza dla pracowników – o czym pamiętać przy jej zamawianiu?

Pracodawcy w określonych przypadkach mają obowiązek przekazania pracownikom ubrań roboczych. Kiedy jest to konieczne? Jak wybrać takie ubrania robocze dla pracowników, które będą odpowiadały specyfice stanowiska pracy? Gdzie zamówić odzież tego typu?

Ubrania robocze – przeznaczone dla pracowników

Termin odzieży czy ubrań roboczych odnosi się do specyficznego typu ubrań stosowanych do pracy. Odpowiednie kroje oraz materiały poprawiają wtedy komfort i bezpieczeństwo wykonywanych czynności.

W zakładach pracy, gdzie pracownicy mogą zniszczyć albo zabrudzić swoje prywatne ubrania podczas wykonywania obowiązków, pracodawca ma obowiązek przekazać im właściwe ubrania robocze.

Wówczas odzież robocza jest stosowana do zapewnienia pracownikom podstawowej ochrony przed zagrożeniami występującymi na stanowisku pracy, między innymi otarciami, umiarkowanie wysokimi lub niskimi temperaturami, wilgocią, określonymi substancjami chemicznymi, które nie są szczególnie niebezpieczne dla zdrowia.

Rodzaje ubrań dla pracowników – odzież na różne stanowiska

Do ubrań roboczych można zaliczyć różne rodzaje produktów, dzięki czemu mogą być one również dopasowane do konkretnych stanowisk pracy. Co ważne, mogą być one używane nie tylko podczas prac wykonywanych we wnętrzach, ale również na zewnątrz.

Najczęściej kupowana odzież robocza to przede wszystkim:

  • koszulki z krótkim rękawem – t-shirty oraz koszulki polo
  • spodnie – spodnie standardowe do pasa oraz spodnie ogrodniczki
  • bluzy – najczęściej używane są bluzy polarowe
  • koszule – flanelowe, bawełniane
  • kurtki – przejściowe oraz zimowe

Szeroka gama ubrań roboczych powoduje, że można dostosować je do wymagań konkretnych stanowisk pracy, gdzie występują określone czynniki, na przykład niskie lub wysokie temperatury, obniżona widoczność, pracownicy używają określonych typów narzędzi.

Warto też wskazać, że na wielu stanowiskach pracy duże znaczenie mają odpowiednie buty robocze, których zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa, między innymi przez zapobieganie poślizgnięciom czy urazom wywołanym przez spadające przedmioty.

Personalizacja odzieży roboczej – ubrania dla pracowników z logo

Aby ubrania robocze mogły nie tylko zapewnić pracownikom wygodę i bezpieczeństwo pracy, ale również wspierały one promocję firmy, warto zdecydować się na ich personalizację.

Personalizacja, inaczej znakowanie ubrań roboczych polega na umieszczaniu na nich nadruków albo haftów. Najczęściej firmy decydują się na ubrania robocze z logo, lecz również można umieścić na nich inne znaki czy napisy, na przykład listę usług oferowanych przez firmę czy jej dane kontaktowe.

Dla osiągnięcia jeszcze lepszego efektu można wybrać ubrania robocze, które będą miały kolor dopasowany do kolorystyki stosowanej przez firmę.

Zamówienie ubrań roboczych dla pracowników – stacjonarnie i przez internet

Odzież robocza dla pracowników może być zamówiona w sklepach BHP i u producentów tego typu ubrań, którzy oferują je w zróżnicowanych wariantach.

Pracodawcy, którzy chcą zamówić ubrania robocze dla swoich pracowników, mogą zrobić to w sklepach działających stacjonarnie albo w sklepach internetowych.

Redakcja Sunovo